arrow_drop_up arrow_drop_down

Suiker. Ik heb er de mond vol van.

 

Of eigenlijk juist niet.

 

Ik probeer jou bijvoorbeeld te motiveren om de 21 dagen suikervrij challenge te doen. En zelf doe ik ook geregeld een maand zonder suiker.

 

Maar dat laat ik daarna ook weer een beetje los. Na een 21 dagen suikervrij challenge blijven er altijd dingen hangen voor een gezonder lichaam, maar de boog kan niet altijd gespannen zijn, toch? Ik heb mijn doel bereikt en in de weken na een challenge let ik dus minder op wat ik eet. Dat is ook wel weer lekker, want ik heb nogal wat guilty pleasures als het gaat om suiker.

 

Guilty pleasures laat ik deelnemers van de 21 dagen suikervrij challenge altijd noteren rond dag 14. Na 2 weken voelen de deelnemers namelijk heel goed aan welke suikerrijke producten ze echt missen.

 

Zo heb ik ook een persoonlijke top-5 in willekeurige volgorde (ze zijn niet door het hele jaar heen hetzelfde ;-)):

 

  1. Chocolade M&M’s
  2. Tony’s Chocolonely (karamel zeezout) – met link omdat ze zo’n mooi doel hebben :-)!
  3. Hazelnootgebakje
  4. Chocotoff
  5. Yoghurtijs (liefst met aardbeien)

 

Mmmm, lekker toch?

 

Het bizarre is dat ik nu weer drie weken aan de suiker ben en ik direct de effecten voel: meer energiedips, ik kom weer wat aan en ik voel mij echt minder fris en gezond. Er komt dus snel weer een moment om wat voorzichtiger te zijn.

 

Wil jij ook weer wat minderen? Dan een kleine tip.

 

Neem jezelf voor dat je af en toe mag ‘zondigen’. Maak een persoonlijke top 5 van jouw guilty pleasures en die neem je gewoon zo nu en dan, op momenten dat je dat zelf inplant. Maar je laat de snoeppot bij de receptie, dat koekje bij je koffie of de middelmatige taart van jouw collega lekker staan. Moet je eens kijken hoeveel je dan NIET neemt.

 

Ik ben benieuwd. Wat staat er in jouw zoete guilty pleasure top 5?

Over de schrijver
Ik ben Maarten de Jong. Oprichter van EnergizeMe. Ik help jou aan meer energie, minder stress, meer focus, betere slaap en een gezond gewicht. Hoe? Met ademhalingsoefeningen, slim sporten en verstandiger eten. Ik ben ademcoach, sportvoedingsadviseur en expert in duursport. Maar ik ben geen ‘gezondheidsfreak’. Ik ben dol op Leffe Blond. En chocolade M&M’s zijn mijn favoriet bij de koffie. Ik heb ook écht weleens stress. Juist daarom probeer ik fit te blijven. Want met een fit lijf en een scherp brein is alles wat je doet veel leuker. Je werkdagen zijn effectiever, je kunt je beter concentreren en je hebt meer energie. Ook ná een lange werkdag en in het weekend.
Waarom ben ik altijd zo moe ná mijn werk? > EnergizeMe
Reactie plaatsen