Buikmassage

Buikmassage-ademhaling

Buikmassage middels je ademhaling is oefening uit het boek Ontdek de kracht van ademen van Mr. Breath. Het doel is om je buikademhaling te stimuleren en de ingewanden een inwendige massage te geven. Dat ontspant.

Buikmassage uitgelegd

Ga liggen of zitten in een comfortabele houding. Breng eerst wat rust in je lijf door enkele malen rustig in en uit te ademen. Adem dan rustig in naar de buik en blaas deze overdreven op als een ballon. Houd dan je adem enkele tellen vast en adem weer uit.

Instructies buikmassage

Deze oefening is vooral goed om ademhaling naar je buik te stimuleren en de ingewanden een inwendige massage te geven. Daar word je rustig en ontspannen van. Het biedt fysieke ontspanning. Om je gedachten goed bij de ademhaling te houden, heb ik deze PDF gemaakt die iemand voor kan lezen als je deze oefening niet alleen wilt doen. Wel kun je onderstaande tips gebruiken voordat je aan de slag gaat:

  • Wanneer: voor het slapen.
  • Waar: waar je rustig kan zitten of liggen.
  • Houding: Zitten of liggen.
  • Doel: masseren ingewanden, ademhaling naar de buik stimuleren.
  • Hoe lang: 10 minuten.

Kun je wel wat hulp gebruiken bij ademhalingsoefeningen? Dan kun je hier aan de slag met 7 geleide oefeningen gedurende 7 dagen. De oefeningen zijn daar via de EnergizeMe kantine en de Huddle app te beluisteren.
arrow_drop_up arrow_drop_down