arrow_drop_up arrow_drop_down
effectief-trainen-wielrennen-hardlopen

Wil jij effectief trainen met wielrennen of hardlopen?

In 3 maanden met meer energie naar jouw sportieve doel.

Wie ben ik?

Ik ben Maarten de Jong (39). Oprichter van EnergizeMe. Ik liep 7 marathons, fietste La Marmotte en ik ben dol op duursport. Ik help jou effectief trainen met wielrennen of hardlopen. Zo krijg je meer energie en ben je helemaal klaar voor je sportieve doel. Of dat nu een 10K, een halve marathon, een hele marathon, de Amstel Gold Race, La Marmotte of de Mont Ventoux is? Met ademhalingsoefeningen, slim sporten en verstandiger eten help ik je op weg. Ik ben ademcoach, sportvoedingsadviseur en expert in duursport. Maar ik ben geen ‘gezondheidsfreak’. Ik ben dol op Leffe Blond. En chocolade M&M’s zijn mijn favoriet bij de koffie. Dat moet ook kunnen. Juist daarom probeer ik fit te blijven. Want met een fit lijf en een scherp brein is alles wat je doet veel leuker. Met ademhalingsoefeningen, slim sporten en verstandiger eten ben jij straks helemaal klaar voor je sportieve doel en win je bakken energie. Niks zweverigs, harde feiten, harde getallen en harde resultaten.
effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-Maarten-de-Jong
effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-ademhaling

Mijn missie

Het is mijn missie om jou, in een jachtig bestaan, te helpen aan meer energie en het behalen van je sportieve doel. Hoe? Door jou meer in contact te laten komen met je lichaam. Dat doen we samen. Met rustig ademen, slim sporten en verstandiger eten. Zo ga je snel resultaat boeken. Jouw doel is persoonlijk en dat neem ik altijd mee in mijn testen en 1-op-1 coaching. Ik geloof in meten = weten, daarom is mijn startpunt altijd een uitgebreide test. Zo weet je of je vooruitgang boekt en wanneer we moeten bijsturen. Na de test ga je zelf, of met mijn hulp, aan de slag. Ik geloof in eigen verantwoordelijkheid, maar met een beetje hulp in de eerste maanden weet je zeker dat je jouw doel(en) haalt. Als ik na een paar maanden zie wat dit mensen brengt. Dan ben ik blij. Dat is waarom ik doe wat ik doe.
effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-review-guillaume

"Dankzij de inspanningstest ben ik bewuster geworden. Ik sport op hartslag en let op mijn ademhaling. Dankjewel Maarten voor je goede adviezen en je uitgebreide rapport."

Guillaume

Wil jij effectief trainen met wielrennen of hardlopen naar je sportieve doel, maar heb je onderstaande vragen?

effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-hoe-hard

Hoe moet ik gaan trainen: hoe vaak en hoe hard?

En binnen hoeveel tijd kan ik mijn doel eigenlijk halen?

effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-hartslag

Moet ik dan op hartslag gaan trainen? Of op vermogen?

En op welke hartslag of op welk vermogen ga ik dan trainen?
effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-schema

Hoe stel ik dan een schema samen?

Begin ik nu al? Of moet ik nog even wachten?

effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-volle-agenda

Hoe combineer ik de training met een drukke baan en volle agenda?

Past dat doel eigenlijk wel in mijn agenda en hoe doe ik dat met andere sporten?

effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-rust

Hoe lang moet ik rust nemen na een training?

Hoe kan ik die rust extra bevorderen? Ik wilt geen blessures krijgen, maar hoe pak ik dat aan?
effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-eten

Wat eet ik dan in de maanden richting mijn sportieve doel?

Richting mijn doel wil ik wel wat kilo's afvallen, maar hoe? En wat eet ik de dag voor het evenement?

Dan herken je jezelf ook vast in hierin:

Je hebt een lange werkdag achter de rug. In de auto heb je net de laatste telefoontjes gepleegd en thuis gooi je nog een kleine maaltijd naar binnen. Je rent de trap op. Kleed je snel om en springt op de fiets om naar je looptraining te gaan. Je bent aan de late kant en iedereen staat al op je te wachten. Oeps. Met stress in je lijf begin jij aan je training. En dat voelt al snel goed. Na de training voel je je voldaan en opgewekt. Je hebt het toch weer ‘geflikt’. Na een lange dag heb jij jezelf weer weten op te laden voor een pittige training.


Toch klopt er iets niet. ‘S avonds kom je moeilijk in slaap en anderhalve dag na je training voel je je moe en heb je zin in suiker. Hoe kan dat nou? Je sport toch juist om er wat energie voor terug te krijgen?


Binnenkort wil je de Hilversum City Run lopen en in de zomer wil je fit de Mont Ventoux op fietsen. Maar op deze manier gaat dat niet lukken. Je weet eigenlijk niet precies hoe je dat aan moet pakken. Hoe train je nu goed voor zoiets? Nou, met de juiste hartslagzones en een trainingsschema. En hoe kom je daaraan? Met wat advies en coaching ga jij dat doel halen. Makkelijk.

Samengevat

Je hebt drukke werkdagen.
Je sport daarnaast.
Toch heb je soms weinig energie en dips.
'S avonds val je na een training moeilijk in slaap.
Zo ga je dat doel niet halen, maar hoe wel?

Dan zit je bij EnergizeMe goed. Ik help jou effectief trainen met wielrennen of hardlopen. Hoe? Met ademhalingsoefeningen, slim sporten en goede voeding.

Vrijblijvend intakegesprek plannen?

Je kunt bij EnergizeMe terecht voor coaching bij het halen van je sportieve doelen. En dan niet van die coaching met gezwets in een klamme ruimte. Nee we gaan drie maanden 1-op-1 aan de slag met je lijf. Hoe? Met ademhalingsoefeningen (niks zweverigs), slim sporten (rustig aan) en goede voeding (iets verstandiger eten). We zijn dus zoveel mogelijk ‘bezig’. En liefst ook zoveel mogelijk buiten. Meer weten? Dan plannen we een vrijblijvend intakegespek.

Hoe werk ik?

Elk traject is maatwerk, maar ik streef ernaar jou in drie maanden en zeven sessies naar jouw sportieve doel te helpen. Sessies bestaan uit testen, ademsessies, sportsessies en/ of voedingsadviezen. Globaal werkt dat ongeveer zo:

effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-intakegesprek

Intakegesprek:

Gratis en vrijblijvend. Bij een goed gevoel gaan we aan de bak.

effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-inspanningstest

Stressmeting en inspanningstest:

Ik meet jouw omslagpunt, VO2max en herstel. Op basis van deze informatie kunnen we aan de bak met ademhaling en een gericht schema. Je krijgt ook direct de boeken Verademing, 10 dagen stil en Kopwerk of De Hardlooprevolutie mee als naslagwerk.
effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-ademhalingsoefening

Eerste maand:

Je gaat aan de slag met ademhalingsoefeningen (niks zweverigs) en slim sporten (gericht op jouw doel). Tussentijds hebben we een sportsessie.

effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-eten

Tweede maand:

Voedingsadvies wordt toegevoegd aan de coaching. Op basis van wat je nu eet kijken we hoe je (kleine) aanpassingen kan doen in je eetpatroon om met meer energie en minder kilo's aan jouw evenement te starten. Je krijgt ook het kookboek Hoe word je 100? mee. Ook nu hebben we weer een tussentijdse coachsessie.

effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-coachsessies

Derde maand:

We hebben nog 2-3 coachingssessies om te verdiepen en de puntjes op de i te zetten, zodat je straks helemaal klaar bent voor jouw sportieve doel.

effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-eindmeting

Afsluiting en eindmetingen:

Ter afsluiting meten we nog eenmaal alle gegevens en kijken we naar de vooruitgang. Ook evalueren we kort.

Vrijblijvend intakegesprek plannen?

effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-intakegesprek

Dit zeggen onze klanten:

"Dankzij de inspanningstest ben ik bewuster geworden. Ik sport op hartslag en let op mijn ademhaling. Dankjewel Maarten voor je goede adviezen en je uitgebreide rapport."

effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-review-guillaume
Guillaume
"Zonder de hulp van Maarten had ik die halve marathon niet gelopen. Ik wist precies op welke hartslag ik moest lopen en de ademhalingsoefeningen perfect."
effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-review-niels
Niels

"Je bent serieus en deskundig. Je bent nuchter én hebt humor. Je gaat respectvol om met je "klant" en je legt uit wat je doet en wat de functie van iets is."

effectief-trainen-wielrennen-hardlopen-review-jan
Jan

Klaar om te gaan trainen voor je doel? Plan dan een vrijblijvend intakegesprek. 

De prijs van een geheel traject is afhankelijk van jouw wensen, maar begint bij €1047,-. Mijn advies: vraag je werkgever om (mee) te betalen. Werkgevers dragen vaak bij aan trajecten om stress te verminderen en een burn-out te voorkomen. Dat kost een bedrijf namelijk bakken met geld. Een werkgever is er dus bij gebaat dat je vitaal en productief bent en blijft. Veel bedrijven hebben budget voor opleidingskosten en persoonlijke ontwikkeling van de werknemers. Ben je zelf ondernemer of ZZP’er? Dan kun je coaching vaak aftrekken bij de belasting.